26 listopada (wtorek) czekają na Was dwa wyjątkowe wykłady, które pokażą, że umiejętności informatyczne to potężne narzędzie, które możecie wykorzystać w obszarze gamedevu.
Wykład I: "Czego nie wiesz o swoim leadzie?" – Łukasz Łukasik, Techland
Na pierwszym wykładzie będziecie mieli okazję posłuchać Łukasza Łukasika – doświadczonego specjalisty z firmy Techland, jednego z liderów gamedevu w Polsce. Łukasz zabierze nas za kulisy swojej kariery – od testera, przez programistę gameplayu i narzędzi, aż po lidera zespołu. Dowiecie się, jakie wyzwania czekają na liderów w branży gier i jak wygląda ich codzienna praca.
Tematy, które poruszy Łukasz:
- Droga do lidera – Jak zmienia się rola, gdy z programisty stajesz się liderem?
- Dlaczego bycie liderem jest trudne – Łukasz podzieli się osobistymi doświadczeniami związanymi z zarządzaniem zespołem i opowie, jak syndrom oszusta, brak pełnej kontroli czy niewidoczność pracy lidera wpływają na tę rolę
- Satysfakcja z bycia liderem – Opowie o tym, jak rozwój jego zespołu stał się dla niego źródłem inspiracji i co daje największą satysfakcję w tej roli
- Soft skills w gamedevie – Dowiecie się, jak ważne są umiejętności miękkie, dlaczego zarządzanie zespołem to nie tylko techniczne kompetencje, i jak można się w tym obszarze rozwijać
- Praktyczne wskazówki – Jeśli myślicie o objęciu roli lidera, ten wykład pomoże Wam zrozumieć, czego się spodziewać i na co zwrócić uwagę w pracy z zespołem.
To wykład, który przyda się każdemu – zarówno osobom marzącym o pozycji lidera w gamedevie, jak i tym, którzy po prostu chcą lepiej zrozumieć, na czym polega ta rola w dużej firmie.
Wykład II: „Balansowanie potworów z użyciem Machine Learning” – Trójka studentów Wydziału Informatyki AGH
Drugi wykład poprowadzi trójka studentów. Paulina Jędrychowska, Jolanta Śliwa i Oskar Simon pokażą Wam, jak w praktyce można wykorzystać Machine Learning w świecie gier fabularnych RPG. Dzięki ich pracy powstała aplikacja, która automatycznie estymuje poziom trudności przeciwników (np. potworów) w systemach takich jak Pathfinder RPG. Projekt ten nie tylko wspiera mistrzów gry, ale też pomaga w tworzeniu bardziej zbalansowanej rozgrywki.
Tematy poruszone na wykładzie:
- Wprowadzenie do systemów papierowych RPG – Opowiedzą o tym, czym są gry pen & paper RPG oraz jak wyglądają zasady balansowania przeciwników, aby gra była nie tylko ciekawa, ale też bardziej sprawiedliwa.
- Automatyzacja przy użyciu Machine Learning – Dowiecie się, jak dzięki algorytmom aplikacja potrafi określić poziom trudności potworów na podstawie ich cech oraz w jaki sposób wspiera mistrzów gry w tworzeniu lepiej zbalansowanych sesji.
- Wykorzystane technologie – Od strony technicznej zobaczycie, jak aplikacja działa w środowisku chmurowym, na czym polega regresja uporządkowana, oraz jak wybór takich narzędzi jak LightGBM czy Random Forest wpłynął na jakość aplikacji.
- Wyzwania i rezultaty – Studenci opowiedzą, z jakimi trudnościami mierzyli się podczas tworzenia projektu i jakich ciekawych rezultatów udało się im ostatecznie osiągnąć.
- Jeśli fascynują Was gry fabularne lub po prostu jesteście ciekawi, jak machine learning może wspierać kreatywność w grach, ten wykład to obowiązkowy punkt programu!
Dlaczego warto?
Te dwa wykłady pokażą Wam, że informatyka to coś więcej niż tylko kod – to narzędzie do rozwiązywania złożonych problemów, tworzenia kreatywnych rozwiązań i wspierania pracy zespołów . Dowiecie się, jak Wasze umiejętności mogą być użyte w branży gier , zarówno od strony technicznej, jak i zarządzania zespołem!
Kiedy? 26 listopada, godz. 18:00
Gdzie? Wydział Informatyki AGH, ul. Kawiory 21
Przyjdźcie i zobaczcie, jak różnorodna i ekscytująca może być Wasza kariera w informatyce! Wstęp wolny! Koniecznie śledźcie nasze wydarzenie na Facebooku: https://s.agh.edu.pl/7ojdA