O projekcie
11 i 12 lutego mieliśmy przyjemność zorganizować wyjątkowe wydarzenie w ramach Dnia Bezpiecznego Internetu! W Szkole Podstawowej nr 93 w Krakowie przeprowadziliśmy apel oraz warsztaty dla uczniów klas 4-8, podkreślając, że internet jest potężnym narzędziem, które może przynosić wiele korzyści, ale także wiąże się z zagrożeniami. Świadome korzystanie z sieci to klucz do bezpieczeństwa online, dlatego nasze zajęcia skupiły się na edukacji cyfrowej i odpowiedzialnym poruszaniu się w przestrzeni internetowej.
Kluczowe tematy warsztatów:
Bezpieczeństwo w social mediach – jak chronić swoje dane i prywatność?
Hejt i jego konsekwencje – jak reagować i gdzie szukać pomocy?
Fake newsy i dezinformacja – jak odróżnić prawdziwe treści od fałszywych?
Anonimowość w Internecie – czy naprawdę istnieje i jakie niesie zagrożenia?
Nauka przez praktykę
Zadbaliśmy o to, by zajęcia były interaktywne i angażujące. Uczniowie wcielili się w cyfrowych detektywów, analizując treści z Internetu i oceniając, czy są to trendy, fake newsy czy hejt. Wzięli także udział w wirtualnej misji ratunkowej, w której musieli podejmować decyzje dotyczące realnych zagrożeń online. Na zakończenie wspólnie stworzyliśmy Kodeks Bezpiecznego Internetu, który podsumował najważniejsze wnioski z warsztatów.
Ponad 400 przeszkolonych uczniów!
Dzięki wspólnej pracy udało nam się przeszkolić ponad 400 uczniów, którzy aktywnie uczestniczyli w zajęciach i dzielili się swoimi doświadczeniami. To pokazuje, jak ważna jest edukacja cyfrowa wśród dzieci i młodzieży.
Serdecznie dziękujemy wszystkim uczniom za zaangażowanie oraz naszym prowadzącym – Aleksandrze Trojszczak, Kornelii Nejranowskiej i Wojciechowi Matuszyńskiemu – za świetną organizację i inspirujące spotkania!
Internet daje niesamowite możliwości, ale wymaga świadomości. Razem dbajmy o to, by był bezpiecznym miejscem dla wszystkich.
Zebraliśmy opinie na temat przeprowadzonych warsztatów od uczniów:
Zosi podobało się, że warsztaty nie były sztywnym, nudnym wykładem, zwróciła uwagę na odwołania do podawanych konkretnych przykładów "celebrytów" internetowych, youtuberów. Mówi, że to było bardziej przykuwające uwagę niż zwykły, nudny, wykład z takiej wiedzy ogólnej o zasadach bezpieczeństwa w sieci. |
Stasiowi podobało się praktyczne podejście - po części teoretycznej był „test” - na podstawie filmiku dzieci miały ocenić czy jakieś zachowania w Internecie są fakeowe, prawdziwe czy np niebezpieczne. Mówi że były lepsze niż rok temu, było ciekawiej (może też więcej już rozumie). |